Hoe is Jaimy begonnen met haar instagram?

Gepubliceerd op 28 september 2021 om 17:18

Op 28 mei 2018 ben ik (Jaimy Blom) gestart met mijn 2e Instagram account.

www.instagram.com/jaimy.blom

Ik was hiervoor al eerder gestart met Instagram, maar ik wilde het beter aanpakken, met betere content. Dus ik maakte een nieuwe account aan.

Ik was in die tijd nog niet veel bezig met foto’s maken en had weinig tot geen verstand van wat kwaliteit inhield bij een foto. Ik postte maar wat en er zat geen strategie of gedachte achter.

Ik keek altijd heel erg op tegen grote accounts die 10k of meer volgers hadden. En daardoor dus ook soms konden samen werken met bedrijven.

Ik ging steeds vaker met vriendinnen foto’s maken en werd hier ook steeds beter in, door het vele doen en de inspiratie die ik ophaalde van andere accounts wist ik wat wel en niet mooi was op een foto. Ik moet je zeggen dat je er ook wel zelfverzekerd van word als een foto lukt.

 

Soms ben ik ook op plekken waar veel mensen staan en ik vond dit altijd heel ongemakkelijk, ik wachtte altijd rustig af tot die mensen weer weg waren om snel een foto te schieten. Nu is dit compleet veranderd, ik maak foto’s op drukken plekken en focus mij op het maken van de foto en niet op de mensen die naar mij kijken die om mij heen staan.  Tuurlijk moet ook ik altijd nog even over die drempel om er gewoon te gaan staan en de foto’s te gaan maken, maar dit is wel al een groot verschil ten opzichte van paar jaar geleden.

Doordat ik hiermee ben begonnen en content ben durven schieten ben ik snel gaan groeien in mijn bereik. Mensen vonden mijn foto’s mooi en interessant. Ik kreeg vaak de vraag waar deze genomen werd. Dit was leuk om te horen en dit motiveerde mij ook om er mee door te gaan.

Uiteindelijk had ik rond de 1k volgers en kreeg ik een Engels bericht van een sieradenbedrijf of ik met hun wilde samenwerken. Ik was super blij en ik wilde dit uiteraard direct. Wel moest ik dan betalen voor het product met een hoge korting. Ik keek naar hun website en vond dit prima, want ik vond de sieraden mooi en was eigenlijk gewoon heel enthousiast dat ik met een bedrijf kon en mocht samen werken. Ik maakte content voor ze tijdens een fotoshoot en plaatste deze. Ik kreeg ook een kortingscode van ze, maar deze was niet persoonlijk. Dit vond ik in eerste instantie wel vreemd, maar ach ik heb eindelijk een samenwerking, Dus ik moest blij zijn.

 

Ik wil jullie 1 tip meegeven, werk nooit samen met een bedrijf die vraagt of je het product zelf met een hoge korting wilt kopen. Jij helpt het bedrijf met een betere naamsbekendheid en misschien wel meer klanten. Dus het is logischer dat een bedrijf voor jouw betaald dan jij voor dat bedrijf. En als je kortingscode die je mag delen uit letters bestaat is dit ook al heel vaag.

Dit was een mooi leermoment voor mij.

 

 

Hierna sloot ik mij aan bij een agency en kreeg zo nu en dan via hun een samenwerking en toen dit een beetje begon te lopen werd ik ook steeds vaker benaderd via mijn dm of email voor een mogelijke samenwerking.

 

Nu heb ik al mogen samenwerken met Na-kd, Stronger, Freddypantroom, Idealofsweden en ga zo maar door. Dit had ik 3 jaar geleden nooit gedacht.

 

 

Dus lees jij dit nu en denk je dit wil ik ook? Wij kunnen jouw hierbij helpen. Meld je nu aan bij onze facebook pagina:

https://www.facebook.com/groups/kemiinfluenceragency

 

Hier kan je tips, tricks en weetjes vinden over hoe je het je social media het beste kan aanpakken. Ook zijn wij druk bezig met het opzetten van trainingen en webinars over dit stukje. Dus hou het in de gaten en wie weet werk jij straks ook samen met verschillende bedrijven.

Heb jij al 1k volgers met een goeie engagement? Dan kan jij je ook direct bij ons aanmelden als influencer via onderstaande link:

https://www.kemiagency.nl/influencers

 

Hopelijk tot snel.

Liefs, Jaimy van KEMI

Reactie plaatsen

Reacties

Donicia
3 jaar geleden

Wat een onwijs mooi, sterk en inhoudend krachtig verhaal, powervrouw 💛 durf jezelf te laten zien want je bent prachtig en creatief en op de juiste weg liefs 😘