Word lid van onze facebook groep: KEMI influencer agency

Home » Bedrijven

Waarom jij als bedrijf met influencers moet werken:

1 | Earned advertising groeit en social influencers worden steeds populairder

Onderzoek wijst uit dat meer dan 92% van de consumenten earned media, zoals mond-tot-mond reclame meer vertrouwt dan andere vormen van adverteren. Recensies van anderen worden tegenwoordig als betrouwbaarder beschouwd, dan advertenties op straat of online.

Logisch natuurlijk, iemand die je kent of vertrouwt geloof je eerder dan een advertentie die je zomaar voorbij ziet komen.

2 | Je bereikt een specifieke doelgroep dankzij social influencers

Een social influencer beïnvloedt het gedrag en de meningen van een bepaalde doelgroep. Wanneer je jouw product of dienst wil promoten aan een specifieke doelgroep is het dus van belang om een influencer te vinden die hier op aansluit.

Deze zal dan door middel van een foto op Instagram of een blogpost jouw bedrijf promoten. De volgers volgen de influencer omdat zij zich interesseren voor zijn of haar leven of hier inspiratie uithalen. De promotie is meestal in lijn met het leven van de influencer en daarom heel effectief.

3 | In vrijwel alle sectoren kun je influencer marketing inzetten

Je zult je misschien afvragen of de sector waarin jouw bedrijf actief is, wel geschikt is voor influencer marketing. Vaak wordt alleen de lifestyle-branche als geschikt gezien.

Dit ligt echter anders want ook in de sectoren zoals de zorg of bio-industrie kan influencer marketing goed werken. Zo worden social influencers die moeder zijn, ingezet om ziekenhuizen te promoten die zijn gespecialiseerd in kraamhulp of worden food-influencers gevraagd om te schrijven over biologisch eten.

4 | Je kunt verschillende samenwerkingen aangaan met social influencers

Wanneer je als merk gaat samenwerken met een influencer, zijn er vaak twee mogelijkheden. Een campagnematige of een lange termijn samenwerking. Een campagnematige samenwerking is eenmalig en kun je bijvoorbeeld inzetten bij de lancering van een nieuw product.

Bij een lange termijn samenwerking ga je echt een partnerschap aan. Samen met ons bedenk je goede content voor de doelgroep. Dit is zowel prettig voor de influencer als jouw bedrijf.

5 | Gebruik social influencers als sluikreclame

Echter ontdekken steeds meer mensen de wereld van influencer marketing en zien steeds meer volgers wanneer een post gesponsord is. Sommige influencers delen tegenwoordig alleen nog maar betaalde posts, waardoor ze ongeloofwaardiger worden.

Kies voor jouw bedrijf daarom een influencer die authentiek is en met name eigen content deelt. Je kunt ook nadenken over het gebruik van een micro-influencer. Deze heeft wat minder volgers maar staat qua engagement vaak gelijk aan andere, grote social influencers.

6 | Je kunt de inzet van social influencers goed meten

Een voordeel van het inzetten van influencer marketing is dat de campagnes goed meetbaar zijn. Er zijn allerlei social media tools die alle gegevens van platformen zoals Facebook, YouTube en Instagram kunnen meten.

Elke reactie, like of conversie wordt gemeten en zo kun je goed inschatten of de campagne heeft gewerkt of niet.

Uitleg concept

Ik wil meer informatie

Meer informatie over een KEMI Influencer campagne? Neem dan contact op via onderstaand formulier en er wordt binnen een week contact met u opgenomen