Wat zijn influencers en waar vind ik ze?

Gepubliceerd op 3 mei 2022 om 10:00

Iedereen die vind dat influencers niet zo veel doen en lui zijn, heeft duidelijk geen idee wat er allemaal bij een goeie foto of video komt kijken. Dit geldt eigenlijk ook voor iedereen die denkt dat social media een minder cruciale rol speelt in een bedrijf. Influencers zijn de toekomst van je bedrijf, influencers zijn de nieuwe reclame en het nieuwe adverteren van jouw merk.

Wat is een influencer?

Je kan het mij wel vertellen dat influencers goed zijn voor mijn bedrijf, maar wat en waarom dan? Een influencer heeft een grote aanwezigheid op social media, gefocust op een bepaalde doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan sport accounts, die hebben een publiek die ook houden van sport en die dezelfde interesses hebben, daarom volgt die ene persoon die influencer. Ze halen daar hun inspiratie en motivatie uit. De volgers luisteren naar de influencer. Het zijn merkspecialiseten in een heel bijzonder merk, namelijk zichzelf.
Influencers maken reclame door middel van sluikreclame, ze adverteren op een bepaald product, zonder dat je echt door hebt dat wordt gepromoot. Het kan je merk dus ongezien een enorme boost geven!

En waar vind je influencers?

Influencers zijn op bijna alle social media platformen te vinden, denk aan LinkedIn, Instagram, Facebook, Youtube, Maar Youtube en Instagram staan wel zeker bovenaan het rijtje.

Influencers zijn hun eigen merk en hebben dus ook hun eigen manier van het maken van foto’s en video’s. Dit maakt hun uniek en weer anders dan die andere influencer. Door een video kan een influencer een persoonlijke connectie maken, hierdoor leren hun volgers de influencer kennen en voelt de volger alsof hij of zij de influencer kent. Een sterke persoonlijke connectie. Het voelt dan dus eigenlijk bijna alsof het vrienden van je zijn, naar wie je luistert en van wie je raad aanneemt.

Hoe word je influencer?

Vaak begint dit bij het maken van foto’s of video’s, je hebt hier een passie voor en deelt dit graag op je social media kanalen. Vaak wordt er een onderwerp uitgelicht wat een persoon aanspreekt, denk aan sport, momlife, duurzaamheid en noem zo maar op. Ze hebben echt kennis van zaken en beginnen per ongeluk aan bijvoorbeeld hun instagram account wat ineens een groot succes wordt.
Influencers werken als een soort filters in de online wereld vol aanbod. Heb je eenmaal je niche gevonden? Dan is het zaak om consistent content te blijven maken. En dit te blijven posten. Volgers gaan je dan vanzelf volgen. Consistent zijn en blijven is KEY!

Heb jij al +1000 volgers en wil je ook graag een influencer worden? Meld je dan nu aan via onderstaande link:

www.kemiagency.nl/influencer-worden

En nu?

De juiste en passende influencers vinden voor jou merk is niet gemakkelijk. Het werkt namelijk twee kanten op; Jouw merk moet juist worden vertegenwoordigd, maar het concept moet ook passen binnen de waarden en normen van de influencer.

 

Met de kennis die wij in ons bezit hebben zorgen wij dat je het juiste publiek met de juiste influencer bereikt. Samen kijken naar de influencers die voor jouw bedrijf interessant kunnen zijn?
Laat het ons zeker weten via onderstaande link:

www.kemiagency.nl/voor-bedrijven

Dankjewel weer voor het lezen, Ik ben erg benieuwd, wat jij van deze blog vond. Laat het vooral hieronder in de reacties weten.

Vorige blog nog niet gelezen? Hier geven we 5 tips waarom je met influencers moet werken:
www.kemiagency.nl/blog/898884_5-redenen-waarom-je-met-influencers-moet-samenwerken

 

Liefs, 

Kim en Jaimy van KEMI agency

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.